mandag 15. februar 2010

Tur i mørten og møte med skogens Konge :)

Etter inspirasjon fra en av mine treningskamerater som tusler rund i skogen i mørten med sine hunder og nyter stjernehimmelen og koser seg på tur, bestemte jeg meg for å være like tøff! På med hodelykta og støvler og ut i skogen bar det. Ja, eehm, koseligfaktoren kom liksom aldri.. Først så skulle Chrizz drepe Demi som vanlig så da gikk det en kule varmt og jeg fikk fortalt den gule tingen at hvis man skal leke må man være snill! Så tusler vi videre, så slår det meg at ulv og gaupe kan jo luske rundt. Og, jeg har jo tross alt sett filmer som Rovdyr, Fritt vilt etc etc.. Og tanken slo meg at det er MYE gærne mennesker rundt omkring i verden, hva om en av de hadde funnet veien til hylligrava og satt oppi der og venta på ett passende bytte.
Men neeeei, jeg har jo med meg to vakthunder, store og farlige vakthunder fulle av mot. Eh, NEI, det har de jo ikke. Hver gang de stoppa opp, tenkte jeg, nå står det en elgku med to kalver, vi kommer til å bli drept, igjen tok jeg feil, det er jo ikke på denne årstiden at elgkuene trøkker ut dissa unga. Så, litt etter hvert kom roen, og vissheten om at dette kom til å gå bra. Jeg skulle IKKE gå innom Speiderhytta, for i ALLE filmer jeg har sett er det i eller i nærheten av hytter og hus alt det makabre skjer, så jeg tok til høyre over hylligrava og satte fornøyd fatt på veien tilbake. Det var da det skjedde, to mørke skygger gled over jordekanten.. Chrizz og Demi ble bare stående, (WHOHO), Chrizz som var i langline var egentlig mest opptatt av Demi som hoppa og spratt på stedet.. Sikkert en ku med kalv, vi kommer til å dø, jeg satte igang med litt skriking og roping og så skyggene forsvinne inn i skogen.. Phu!
Vi overlevde, dyra er fornøyde, adrenalinet i mitt blod ebber ut og kvelden er hjertelig velkommen :)

Ingen kommentarer: