søndag 14. mars 2010

Trening, LP2 Tønsberg, kurs Heidi Billkvam

Treninga om dagen har gått veldig bra.. Sann generelt jevnt over. Jeg har sliti litt med at jeg er litt (jaaadaaaa, veeeldig) utålmodig. Jeg trodde jo at LP2 skulle bli lett som en plett, men i Tønsberg viste snosen nok engang at jeg ikke har vært flink nok til å befeste øvelsene. Han er usikker, nølende og da blir jeg sint og skuffet. Så for å si det på den enkle måten så fikk vi 5-FEM nuller i Tønsberg. Så opprykket kan vi akkuratt for øyeblikket se langt etter.

Har sliti litt med det at han stikker, rett og slett for at han er usikker. Han vil vekk fra situasjonen når vi er på stevner, fikk avverga det 2 ganger i Tønsberg, så forbøyd med det tross alt. Han kom ikke lenger enn til ringbåndet for der stod sinna tante grusom Bente og sendte han inn igjen. Jeg var så forbanna når vi var ferdige at jeg kunne ha solgt Chrizz for en bugg!

Igjen på treningsøktene nå har han begynt å stikke av, skal bort å lage bøll, sjekke ut løpetisper, kjefte på noen som ikke oppfører seg etc etc. Har vel blitt litt mye frustrasjon ut av det og. At jeg hele tiden går med en klump i halsen for at han skal lage helvete på jord når han er ute på disse rundene sine. Jeg har tatt han, men tydeligvis ikke hardt nok.

I helgen har vi hatt kurs med Heidi Billkvam, en FANTASTISK dame. Anbefaler alle som har mulighet til å gå på kurs hos henne. Jeg har sett og lært masse, innlæringsteknikker av en del LP3 øvelser (til den dagen vi kommer dit), FVF, apport, tips og triks om generelt alt. Det var Team Kan Alt som var så heldige å få være med på dette kurset. Vi fikk og en "avstikker" fra Chrizz, så fikk også en løsning på hvordan jeg skulle fikse dette problemet mitt og har stor tro på det.

Chrizz er nok lik mamman sin tror jeg, (og da mener jeg BIOLOGISKE mor, altså Tina ; Avrfastes Cavatina hos Kennel Tervtina i Ålesund), og det blandet med litt svakt lederskap er ingen bra kombinasjon. Jeg må ta meg selv i nakken når det kommer til det her! Ikke mer dikkedarier, men klare enkle regler og som Siv sier "Sånn e det bare" holdning så blir dette bra!

Yes, jeg ser at jeg er veldig flink til å oppdatere når ting går bra, og ikke fullt så flink når ting ikke går bra. Beklager det, men men... Sann er det vel med de fleste ;)

Ingen kommentarer: