mandag 19. april 2010

Tiden går.. Chrizz og Kine består?

Ting er litt vanskelig om dagen, med en hovawart som straks fyller 4 år og har finni ut at han faktisk har egne meninger og er ganske stor og skummel hvis han prøver. Jeg har nok ikke det værste eksemplaret man kan finne, han er en flott hund, men litt for mye egne meninger innimellom. Men, andre vil kanskje kalle dette rasetypisk? :) Som en "vanlig" hund, er han perfekt. Han hører, er blid og glad, er med overalt selvom det ikke akkuratt er gøy, så er det jo bedre å være med enn å måtte være hjemme. :) Som en sporhund er han super, arbeidslyst til de grader, og stå på vilje som ikke ligner grisen.. "Problemene" våre kommer når det er LP- Chrizz det er snakk om. Altså, uten bånd Chrizz som tenker at alle skal sjekkes ut og bølles med hvis sjansen er der. Det er problemet mitt!

Jeg ser en del forskjellige årsaker til det, og en av de tror jeg er at jeg har gitt en vakthund som oppgave hele livet hans her hos meg (uten å tenke over det) i oppgave å passe på flokken sin. Så, har nå gjort en del endringer i flokken her i Stasjonsgata 20, Kine er nå leder og Chrizz ett medlem av flokken uten noe mer ansvar videre utover det :) Så får vi håpe det hjelper :)

Ellers kommer jeg nok til å ta litt pause fra lydigheten fremover, trene litt mer på denna flokken vår, gå mer i skogen, trene mere spor.. Så kanskej iveren kommer tilbake om en stund :) Vi er påmeldt til stevne i Moss 1. mai, skal gå kåring 2. mai, utstilling i Kr.Sand 9 mai. Så det er jo nok og drive med. Samtidig som jeg håper at jeg kommer med på en blodsporprøve jeg har meldt meg på 13. juni.. Vi får vente og se, samtidig krysse fingre for at alt vi skal være med på hvertfall går litt bra :)

Ingen kommentarer: