mandag 31. mai 2010

Rocketscience? Mjeeee


Man kan ikke påstå at hundetrening er rakettforskning, det er egentlig ganske logiske biter som må settes sammen for å få et ønsket resultat. Hvordan få en hund til å gjøre en ting, skjønne en ting, utføre en ting på den riktige kommandoen.. Hva motiverer og hva demper?

I dag har jeg funnet ut at det å måtte ligge å kjede seg mens jeg gjør noe helt annet som ikke involverer Chrizz får OPP motivasjonen til Chrizz. Etter å ha ligget ca 40 min å sett på at jeg og Per ( Per er Mamma og Per, Per.. Vi henger om dagen :) ) kløyver ved er arbeidslysten til Chrizz ENORM! Raske reaksjoner og han er på. Og nå som jeg allerede har skutt meg selv i beinet ved å si at hundetrening IKKE er rakettforskning prøver jeg å tenke ut metoder for å få dette videreført til trening..
Og det burde jeg kanskje klare siden hundetrening er så lett.. EEEEHHH, NOT!

For meg og de jeg kjenner er hundetrening innimellom rakettforskning, en dag kan de være på, neste dag kan de ikke engang kommandoen "sitt", HVA hva hvaaa gjør jeg galt?

Jaja, men anyways så er Chrizz omdagen verdens beste :) Så en mann som gifta seg med katten sin, hmm.. Om ikke Mr. Right dukker opp snart så tyr jeg snart til et giftermål med Herr. Tervtinas Churchill :) HAHAHA, neeeidaa :)

Ingen kommentarer: